Zo zou Heuver zich op de TKD hebben gepresenteerd

-PERSBERICHT- Meer dan genoeg nieuws te vertellen in coronatijd
Zo zou Heuver zich op de TKD hebben gepresenteerd

Het is een traditie waar Heuver niet mag ontbreken: de TKD, dé beurs op het gebied van grondverzet-, recyclingmaterieel en aanverwante specialismen. Die zou dit jaar van 11 tot en met 13 juni 2020 weer in Almere plaatsvinden, maar uiteraard gaat dit door het coronavirus niet door. Bert van ‘t Holt, accountmanager OTR bij Heuver, legt uit hoe Heuver zich op de TKD gepresenteerd zou hebben. Want er valt ook in deze tijden genoeg te vertellen.

Het werk gaat door in coronatijd

Vlak na de virusuitbraak was het nog even wennen, maar inmiddels weten klanten dat ze ook nu bij Heuver terechtkunnen voor kennis en advies. Bert van ‘t Holt: “Veel van onze klanten werken gewoon door, dus zij hebben ons nodig. Dat lukt dankzij smartphones en foto’s doorsturen heel goed op afstand. Er is wederzijds vertrouwen en daardoor kunnen we snel schakelen. Voorbeeld: een klant van ons had een probleem: er zat een fout in de velg van een gloednieuwe machine. Op vrijdagmiddag hoorden we dat en op maandagochtend hebben we daar gebruikte 99%-banden gemonteerd en rapport opgemaakt na velginspectie, waarmee de klant naar de machinefabrikant kan.”

Uiteraard blijft Heuver de partij met het grootste bandenaanbod, zowel nieuw als gebruikt. Dat Heuver gemiddeld 1.000 gebruikte grondverzetbanden op voorraad heeft, is vooral interessant voor klanten die op dit moment geen al te grote investeringen willen doen.

Stilstand kost geld

Een belangrijk speerpunt van Heuver is het minimaliseren van stilstand bij klanten. Vooral voor machines die gebruikt worden bij recyclingbedrijven, in de bouw en wegenbouw, maar ook in de op- en overslagindustrie is dit essentieel. “Zodra een machine stil staat, kunnen wij enorm snel schakelen. Zo zorgen we ervoor dat onze klant weer door kan, want stilstand kost geld. Met onze montagewagens zijn we snel ter plekke om te helpen,” aldus Bert van ‘t Holt. “Op een beurs willen wij graag interactief bezig zijn, eigenlijk net zoals we ons dagelijkse werk doen. Daarom hadden we graag een montagewagen in actie laten zien op de TKD. Zo kunnen geïnteresseerden zelf zien hoe de montage van een grondverzetband in zijn werk gaat. En natuurlijk hadden we dan kunnen vertellen dat we in het hele land actief zijn met montage op locatie. Daar hebben we meerdere servicewagens voor beschikbaar.”
 

Urengarantie op Barkley en Aeolus banden

“We zien dat onze klanten steeds meer overtuigd raken van de topkwaliteit die onze eigen exclusieve merken bieden”, zegt Bert van ‘t Holt. Het helpt natuurlijk ook wel dat Heuver hierbij een garantie afgeeft voor een minimaal aantal uren dat de Barkley of Aeolus band meegaat. "Door de geweldige prestaties van deze banden durven wij onze klanten een urengarantie te geven ten opzichte van andere bandenmerken. Hiermee verzekeren wij de professionele gebruiker een zo laag mogelijke kostprijs per uur. Zij mogen ons ook echt aan die garantie houden. Zo garanderen we een optimale prijs/kwaliteitverhouding."

Full-service: meer dan alleen banden

Voor veel opdrachtgevers van Bert van ‘t Holt zijn banden maar een ‘lastige’ bijzaak in hun werkzaamheden. Daarom ontzorgt Heuver dit type klanten graag compleet, vertelt hij: “We stellen de juiste vragen, zodat we de ideale banden kunnen adviseren. Ook na dat advies regelen we alles van A tot Z voor de klant. Hij heeft geen omkijken naar het omwisselen van de banden, wij nemen de regie. We leggen alles goed vast en kunnen snel schakelen. Tel daarbij onze grote voorraad, inclusief velgen, en we hebben alles in huis om onze klanten tevreden te stellen. Zo kunnen we ook specifieke maten shovelvelgen leveren die je alleen in Nederland ziet. Die maken we snel voor onze klanten, waarbij we meteen de juiste band kunnen monteren. We denken altijd in oplossingen. Dat verhaal hadden we op de TKD graag verteld.”

Naar alle nieuwsberichten