Aeolus wil klanten laten omdenken

- PERSBERICHT- Nieuwe campagne heeft het ludieke thema “Don’t buy Aeolus”
Aeolus wil klanten laten omdenken

Je klanten aansporen om juist niet je product te kopen klinkt als een tegenstrijdigheid. Toch is dat precies wat Aeolus doet in de nieuwe campagne van het bandenmerk. En met een goede reden: het is de bedoeling dat klanten gaan omdenken dankzij de campagne. Daarom doet Aeolus het graag net even anders dan anderen.

Vijf redenen om géén Aeolus banden te kopen

De Engelstalige campagne trekt eerst de aandacht door te zeggen “Don’t buy Aeolus…”, waarna er vijf verschillende redenen worden genoemd:

•    …if you like trouble
•    …if you like noise
•    …if you like rough rides
•    …if you like pumping gas
•    …if you like wasting money

Daarna onderbouwt Aelous aan de hand van vijf technische argumenten dat de truckbanden uit de NEO-serie onder alle omstandigheden wél voldoen aan de wensen/eisen van de klant en men daarom juist wél Aeolus moet kopen. Bijvoorbeeld de perfecte score op grip, het geoptimaliseerde profieldesign en de antislijtlaag in het loopvlakcompound. Vijf video’s ondersteunen deze argumenten. 

Uitdagen via marketing

Jeroen Vos, Productmanager Aeolus Truck: “Met deze actie willen we, samen met de bandenhandel, nieuwe klanten overtuigen. We hebben alle vertrouwen in de boodschap die we verkondigen met de actie, inclusief de vijf video’s die gemaakt zijn ter onderbouwing van de argumenten om juist wél voor Aeolus te kiezen. Natuurlijk bieden de cashbackactie en de twee jaar 100% garantie onze klanten extra veiligheid bij hun keuze voor Aeolus. Eigenlijk lopen zij geen risico bij hun aanschaf. We dagen ze echt uit door deze stap voorwaarts in onze marketing. Transporteurs die nu nóg niet banden uit de NEO-serie durven laten monteren, die stappen waarschijnlijk nooit over.”