Aeolus Tyres verwacht betere marktwerking door Europees bandenlabel

Aeolus Tyres ziet, na de verplichte invoering van de Europese bandenlabels, extra kansen op de markt. Waar de labelling is bedoeld om het wegtransport veiliger, zuiniger en milieuvriendelijker te maken, vindt Aeolus dat door de labelling óók de angel uit gevestigde reputaties wordt gehaald. De resultaten op de labels in combinatie met de van Aeolus bekende waarden kwaliteit, kilometerprestatie en levensduur betekenen dat gebruikers met meer vertrouwen het prijsaspect zullen laten meewegen. “Het koopproces wordt transparanter en de kansen voor alle merken worden gelijkwaardig”, zegt Bertus Heuver

Eerlijker concurrentie

“Het Europese bandenlabel draagt bij aan een heldere concurrentiepositie, waarbij het niet alleen meer draait om bestaande reputaties”, zegt Bertus Heuver, directeur Heuver Bandengroothandel. “Wij verwachten met de labelling een transparanter koopproces, met meer kansen voor een jong merk als het onze. Dankzij de specifieke Aeolus-waarden kwaliteit, vernieuwingsrmogelijkheden, milieuvriendelijke productie en duurzaamheid in combinatie met de gunstige labelscores, bieden we gebruikers een range heel competitieve banden. De gebruiker zal er nu meer dan ooit van overtuigd raken dat Aeolus hét Alternatief is. Aeolus blijft zich er natuurlijk op richten om een sterke bijdrage te kunnen leveren aan optimalisatie van de rendementen van ondernemingen. Bovendien weet hij van ons dat we met Aeolus díe banden leveren waar behoefte aan is.”