Omni-channel strategie met als doel groter gemak voor klanten

Heuver Bandengroothandel lanceert voor bestaande én toekomstige klanten een merkenreferentieboek. De lijvige catalogus toont alle bandeninformatie van de eigen, exclusieve merken van Heuver in de sectoren truck, grondverzet en landbouw. Hiermee creëert de groothandel, voor al zijn key markets, een zestraps platform in de wijze waarop elke klant zijn weg kan vinden bij het bestellen van banden. Het boek geeft inzicht in merken en essentiële bandeninformatie, evenals omrekentabellen en tips. De omni-channel strategie ontstond door de wens naar vérgaande ontzorging van klanten, die Heuver wil bieden.
Omni-channel strategie met als doel groter gemak voor klanten

Alle opties voor contact

“Jaren geleden waren wij één van de eersten zo niet de eerste met een webshop”, aldus Bertus Heuver, directeur Heuver Bandengroothandel. “Wij willen het elke klant voor al zijn vragen en bestellingen zo gemakkelijk mogelijk maken. Daarom schakelen wij door naar met deze omni-channel strategie. Dit voor te bereiden kostte enige tijd, maar vanaf nu bieden wij een zestraps platform; waarbij alles met elkaar in verbinding staat. Dit platform bestaat uit accountmanager – telefoon – merkenreferentieboek - responsive website en webshop - app. Samen met de vorig jaar ingestelde landenteams, is dit de optimale omni-channel mix. Hiermee zijn we klanten maximaal van dienst. Het aan elkaar koppelen van de ‘ouderwetse’ print- en de moderne digitale wereld, biedt klanten alle opties om met ons in contact te komen.”

Gratis catalogus populaire merken

De Heuver catalogus (184 pagina’s) valt bij alle Heuver klanten gratis op de mat. Ook iedere prospect kan deze kosteloos aanvragen. Bertus Heuver: “Ons boek is gewoon gratis, we doen niet gewichtig over winkelwaarde. Maar het mes snijdt aan meerdere kanten. Waar elk A-merk zijn merkafhankelijke naslagboek heeft, missen de vaak net zo populaire maar minder bekende merken dat. Met het Heuver boek krijgen die merken en die wij exclusief importeren eenzelfde zichtbaarheid op de toonbank. Voor de gebruiker is het een naslagwerk met alle bandeninformatie en meer. Met zelfs een koppeling naar de nieuwe Heuver banden-app, wat ook uniek is. Die app kan iedereen via www.heuver.nl/app downloaden. Uiteraard toont de app altijd de laatste informatie, zodat onze klanten en propects altijd up-to-date kunnen blijven. Tot slot is het boek voor ons een prima tool om onze klanten te helpen. Deze eerste uitgave van het Heuver Bandenboek gaan we nauwgezet volgen en dan evalueren. Het doel is jaarlijks een herziene versie uit te brengen.”