Familie binnen een familiebedrijf: Mark Potze en Dennis Hulsdouw

Familie binnen een familiebedrijf: Mark Potze en Dennis Hulsdouw

Een familiebedrijf, wie werkt daar nog tegenwoordig? Nou, wij bij Heuver dus! En het mooie is: je ziet ook veel andere familiebanden binnen ons bedrijf. Daarover gaat deze serie persoonlijke verhalen van medewerkers. Zoals het verhaal van zwagers Mark Potze en Dennis Hulsdouw.

Van Groningen naar Emmen via Assen en Veendam weer terug

Mark Potze (27) werkt als bedrijfsleider bij Profile Heuver in Veendam. “Maar dat is niet de plek waar ik ben begonnen binnen Heuver. In 2011 zat ik nog op school, ik deed MBO Human Technology, maar ik zocht een baan. Daarom solliciteerde ik bij Heuver, werd aangenomen en maakte mijn school af. Ondertussen kon ik aan de slag bij Profile Heuver in Hoogkerk. Het was nog niet de baan in de buitendienst die ik toen ambieerde, maar ik kon daar de administratie doen en de jongens in de werkplaats aansturen. Daarna heb ik in de vestiging Groningen achter de balie gezeten en vervolgens nog in Emmen, Assen, weer Emmen en weer Assen. Totdat ik vier jaar geleden als bedrijfsleider in Veendam ben begonnen en daar werk ik nog steeds met veel plezier.”

 

Goed woordje

Dennis Hulsdouw (27) is de broer van Danielle, die een relatie heeft met Mark. Hij heeft net als zijn zwager al bij verschillende vestigingen van Profile Heuver gewerkt: “Het begon met een vacature in Groningen waarop ik gesolliciteerd had. Destijds kozen ze voor iemand anders, maar even later hadden ze weer een vacature. Mijn cv lag daar nog en Mark heeft ze daar even subtiel op gewezen en een goed woordje voor mij gedaan, waarin hij zei dat ik écht technisch heel sterk ben. Het ging echt heel snel, een week later was ik al aan het werk bij Profile Heuver. Van Groningen, waar ik als bandenwisselaar begon, ben ik toen in Veendam een tijdje gaan werken. Daarna werd ik gebeld door het hoofdkantoor dat er in Emmen een plek vrij kwam. Dat was twee jaar geleden en het beviel zo goed dat ik nu een vast contract heb. Inmiddels ben ik tweede automonteur en doe ik alles behalve APK’s. Het bevalt me echt heel goed, ik zit hier prima op mijn plek.”

Aanpakkersmentaliteit

Het mooie van Heuver vinden beide heren de aanpakkersmentaliteit die er heerst. Een perfect voorbeeld daarvan was het moment waarop Dennis zijn eerste werkdag had in Emmen: “Ik heb hooguit 5 minuten gepraat met bedrijfsleider Harry Lamberink en toen ben ik gaan sleutelen. Nadat ik hier binnenkwam ben ik ook niet meer weggegaan. Dat is wel typisch voor hoe het hier werkt.” Mark vult aan: “Meedenken om dingen snel voor elkaar te krijgen, dat zit er ook echt in. Als ik een band nodig heb die in Emmen ligt, dan vraag ik even aan Harry of hij die aan Dennis wil meegeven en dan levert hij hem ’s avonds bij mij af. Dan kan ik er de volgende dag mee verder. Dat is geen enkel probleem hier.”

Handgeschreven kaartje

De heren zijn al bijna tien jaar zwagers en werken samen al een aantal jaar bij Heuver, dus het is logische dat hun gesprekken buiten werktijd vaak over werk gaan, vertelt Mark: “Natuurlijk kennen we dezelfde mensen op verschillende vestigingen en zijn we benieuwd naar wat er bij elkaar speelt op het werk.” Dat Heuver een familiebedrijf is, merkt Mark vooral aan de korte lijntjes met de directie: “Ik kan altijd bij Bertus Heuver terecht. Uiteraard wordt het bedrijf groter en heeft dat effect op het contact dat je met anderen binnen het bedrijf hebt. Maar Bertus doet zeker zijn best.” Het persoonlijke karakter van het bedrijf, daar heeft Dennis ook ervaring mee, vertelt hij: “Toen ik hier net werkte, was ik jarig. Toen kreeg ik een handgeschreven verjaardagskaart van Bertus Heuver. Dat maak je niet zomaar mee bij een heel groot bedrijf, maar hier wel. En ik denk ook dat er maar weinig bedrijven zijn die zulke goede feestjes geven als Heuver, met nieuwjaar en het personeelsfeest.”

Grote uitdaging

Zowel de groothandel van Heuver als de Profile-vestigingen hebben te maken met een flinke groei. Dat zorgt ervoor dat je als medewerker intussen niet zomaar meer iedereen kent, aldus Mark: “Dat is logisch, maar ook wel jammer. De afstand tussen de groothandel en de Profile-vestigingen wordt ook groter, merk ik. Voor een familiebedrijf als Heuver is het de grote uitdaging om de sfeer binnen het bedrijf vergelijkbaar te houden met vroeger, ondanks de groei.”